farmorheladan

Alla inlägg den 17 maj 2020

Av Gun-Britt Svensson - 17 maj 2020 13:00

Hejsan! Leif gör frukost i vanlig ordning. Få se va vi ska hitta på idag att göra. Leif tog en runda på cykeln som han brukar. Jag har lust att baka lite matbröd idag. Det gjorde jag jämt när Peter var barn och bodde hemma dels för ekonomin och så var det mycket godare! Sen blev det bevämt att köpa brödet.
Började göra en inventering i skåpet om det skulle fattas nåt inför baket. Så klart det gjorde, linfrön & vetegroddar. Cyklade ner till ICA-kupolen och köpte det. Nästan inget folk!.
Ringde Inger om lite råd eftersom hon bakar mycket oftare än mig. Blanda jästen med lite kall mjölk? Står det i receptet. Det gjorde mig fundersam. Ta lite ljummen mjölk då sa hon, så blev det och det blev jättebra!

                                                HEJSVEJS!!

                                       Det slutliga resultatet.

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards