farmorheladan

Alla inlägg den 18 november 2019

Av Gun-Britt Svensson - 18 november 2019 18:53

Hejsan! Blev tillfrågad av min sonhustru Susanne som ska ner på Kista Mässan 15 & 16 november om jag ville hjälpa henne, för ensam blir tufft hinna med allt. Jag ska tänka på saken sa jag, när det gått någon dag hade jag bestämt mig för ett positivt svar.

     Vi skulle åka efter Susannes arbete på torsdag kväll den 14/11. Resan började cirka 18.30 och GPS:en startade hon ungefär vid Sala och tog oss ända till Scandic i Kista där vi parkerade bilen alldeles utanför och och fick ett P-tillstånd av hotellpersonal. Susanne är en utmärkt bilförare!!

     Rummet var jättefint lagom stort sköna sängar och bra badrum. God frukost som hade allt jag ville men lite sämre utbud för Susanne tyvärr.

     Fredag morgon åkte vi tidigt till Mässan och fixa till montern vi skulle vara i och körde in böcker och bakverk på en stor rullvagn! Nu blir det spännande!

    Väl framme vi montern hade en annan kvinna missuppfattat och trodde att B 01 var hennes men icke utan hon skulle dela med damen bredvid. Efter mycket om och men fick vi tag på henne så hon tog bort alla burkar och plocka ner tavlorna!!     Men sen blev allt toppen! Jag spikade upp tavlorna och Susanne fixade till bordet med allt bröd.   Nu blev vi sååå nöjda!! Folket vällde in och vi hade inte knappt tid slå ner rumpan!

 

 

     

Smakprover fick jag bryta till lagom stora smakbitar. Rykande åtgång!


 


 
Jag skulle filma men det gick inte kom hela tiden någon som ville handla!   

 

 

Sista timmen börjar det tunna ur med folk då hade jag tid att ta lite kort. 

   

 

Jag bröt och skar upp smakbitar i kopparna som tog slut hela tiden och de handlade kakor, skorpor tre olika smaker, smörgåssticks och Boken så klart.

      På fredag 18.00 stängde det för kunderna och vi plockade till lite och åkte till Hotellet. Gick sedan till Kista gallerian där blev det en ny bag för oss båda til bra pris. Sen åt vi på Burger King.    

 Lördag var Mässan öppen mellan 10.00 -16.00

 

                                                       Hejsvejs!!!

                                                  

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards