farmorheladan

Alla inlägg den 22 juli 2019

Av Gun-Britt Svensson - 22 juli 2019 07:48

Hejsan! Vi hade tänkt åka hem idag måndag men då det verkade bli dagsregn så packade vi ihop på söndag e.m och åkte hem. Det känns skönt att komma hem en sväng.
Som vanligt började jag direkt ta itu med min stora tvätt som det det blir för varje gång. Tvätta för mig det tycker jag är kul syssla!
Det har varit växlande väder denna vecka sol & regn varje dag åskan har vi också hört en gång.
På onsdag tog vi släpvagnen som vi hade en massa skräp på åkte till Leksand återvinningsstation. Gick runt och titta lite och handlade på Mårtas. Sen bjöd Leif mig på mat på "Lyktan" Noret Gården där är det Thaimat Buffé jättegott!
På onsdag kväll när jag tittade i frysen rann det på luckorna utsida. Då får man ju panik. Men som tur är står det ett gammalt kyl/frys ute i ladan som hoppade igång när Leif satte i sladden.
Flyttade över innehållet från frysen ut till ladan och på morgonen fungerade frysen i köket igen så då tog vi över maten dit igen. Felet som hade blivit tror jag, att någon av oss inte hade stängt dörren riktigt!!
Vi har ännu inte badat i ån. Det är bara Peter & grabbarna och Cattis & Ola & Grim. Fast när jag tänker efter har Leif & jag doppat oss en gång.

                                         HEJSVEJS!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards