farmorheladan

Alla inlägg den 26 december 2018

Av Gun-Britt Svensson - 26 december 2018 19:09

Hej Tomtegubbar slår i glasen!!   Ja nu har vi firat julafton i år igen hos Fam B i Djurmo. Det var trevligt som vanligt Susanne hade lagat sååå mycket god mat och bakat gott till julfikat!!  

 Barnen fick titta färdigt på Kalle & hans vänner innan vi började öppna klapparna. Det blev Peter som fick äran att spela Tomtefar. Gilbus var lite avvaktande men Kileon (minstingen) ville kramas innan Tomten skulle gå.

  Jag och Leif låg kvar över natten, vi har ett eget krypin där med egen dubbelsäng inget att klaga på!   

På morgonen gick jag upp tvättade mig och klädde mig sen kommer 4-åringen tassande 08.45 Jag vill ligga bredvid dig Farmor. Jag kryper väl ner en liten stund till då, då sken gossen upp. 

 

    Catarina kom hem till oss den 22 dec med en julklapp och stannade kvar en stund det var så trevligt.   

    Ola kom till oss dan före julafton på e.m med en klapp och stannade en stund hos oss, sen skullle han vidare på nästa ställe.   

 

Tomtefar "Peter" på besök.

 

    Inga mer leksaker för mig så detta blev poppulärt.

 

                 En slags dataklocka en enkel modell

 

                Strumpor som Monica Sundström stickat

 

                Samma här, syrrans dotter.

    

 
                                         Bollar samlar i denna "basäng" 



                                                  


                    God Jul!!     

    

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards