farmorheladan

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2017

Hemma igen efter en semester i stugan.

Av Gun-Britt Svensson - 3 augusti 2017 18:25

Hejsan!! Tisdag 1/8 fyller Leif år så vi hade planerat åka till Mora och gå runt där lite och passa på att handla också. Sen hade Leif talat med sin släkting som bor i Mora så vi ska in dit och hälsa på henne och dricka kaffe. 

       Leif bjöd mig på mat på Siljans Hotell som är alla tiders, lunch mellan 11 - 14 tre rätter och fräscht grönsaksbord & en soppa att smaka på finns det, sen kaffe och kaka efter om man så vill. Rekomenderar varmt!

       Kvällen innan hade Leif fått telefon från Cattis att hon skulle dyka upp efter sitt jobb efter 18.00 någon gång. Då ska vi nog vara hemma.

       In på gården kom Olas bil och det var minst sagt fullt last. Ola, Grim, Moa, Cattis, Clara & Daniel vilken överraskning! 

    Som tur va hade jag förberett eventuella överaskningar så det gick vägen!! Ock Leif hade hade rengord tunnan dagen innan och eldat upp den till rätt temperatur så det tog inte så lång tid nu värma upp då lillpojken ville hoppa i direkt!

        Det var sååå trevligt att de kom för det trodde vi inte att hela gänget skulle komma och gratta!

          


 

    Ola springer efter Grim när han cyklar.

 


 

    Jätteduktig på nya cykeln!

 

                                  Cattis och Grim

 

 

         Grim kommer med en väldig fart mellan bilarna! 

 

    De åkte hem efter någon timme och det har varit såå trevligt att alla kom! Peter kunde inte komma för de hade besök från sina vänner från Norrland så vi träffas en annan dag bästämde vi, annars hade det ju varit roligt att alla får komma samman!

       Jag och Leif åkte hem onsdag 2/8 på f.m för vi kom upp ganska tidigt. Susanne ringde och frågade om de fick komma och gratta men nu är vi på väg hem sa jag så synd. Vi kommer till Borlänge i stället sa Susanne. Välkommen jätteskoj!!

      Packade upp allt och stoppade i tvättmaskinen (Härligt!) Nu är allt rent och fräscht igen!!

      De hade med sig allt gott till Kaffet och det va ju tur för jag hade inget nu att bjuda på. Ännu en trevlig e.m.

     Idag hade jag en kund så jag tog min cykel och drog iväg kl 10.30 i morse och när jag kom hem fikade vi och sa till Leif att idag bjuder jag på mat på IKEA.

 

 

                                 Barnen Boström

 

                                  Hejsvejs!!

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 4 april 15:26

Hejsan!! Idag i 12.00-tiden så cyklade jag ner till Kupolen för man vet inte när snöovädret kommer hit. Det kändes rätt kallt utomhus. Skulle hämta min medicin som de beställt men fick bara ut av en sort. Behöver den andra sorten också men den hade e...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:26

Hejsan. Jag och Leif tog en cykeltur idag till Catarina och hälsa på henne. Jag tog med mig en bit kaka till kaffet det är alltid trevligt. Leif visste va hon bodde så han ringde på, men ut kom en okänd kvinna. Frågade om hon kände till Cattis? Men i...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:08


Hejsan'! Idag var det planerat för däckbyte ute på firman i Romme. Det är Ola som fixar det och Grim är med på ett hörn också. Han är så i tagen han vill ha 25:-/däck som blir bytt. Han blir affärsman som sin far. Det var dukat med kaffe och tårta u...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards