farmorheladan

Alla inlägg den 28 juni 2017

Av Gun-Britt Svensson - 28 juni 2017 19:09

Hejsan! Ännu en midsommar har kommit och vi är i stugan som vi alltid är varje år för att fira in sommaren! Men sommar vet jag inte om det är nåt att tala om kallt och blåsigt men än så länge inget regn. Peter med sin familj och Susannes syster och dotter Olivia var också med i år.

Vid kl 15.00 gick vi upp till byns majstångsresning och barnen hade plockat en massa blommor dit. 

    

Cykelkärran drar vi alltid barnen upp till majstångsresningen med men nu börjar det bli många barn....  en del fick gå   

 

 

OHEJ!!

 

 

   Prästens lilla kråka skulle ut och åka ingen hade han som körde....

 

De bjöd på allt maten som bestod av grillad fläskfilé & potatissallad med såser till jättegott var det!  Till fikat hade Susanne fixat en såå god jordgubbstårta    Det var alla tiders   

      Astrid och Vilgot badade i tunnan förstås och Vilgot tog sig också ett dopp i ån hela pojken! Usch såå kallt! Men tunnan står ju brevid som tur är.  På kvällen åkte de hem efter en mycket trevlig midsommarafton.

     Midsommardagen så fick vi besök av Ola och hans lilla gosse. De badade i tunnan och tog en fisketur på sjön sen ringde jag efter dom när maten började bli klar. Ja det har varit en trevlig helg.

   Vi åkte hem den 27/6 på Astrids 11 årsdag så vi svängde in där och grattade henne på hemvägen. Det var kul gratta henne av oss blev det inga leksaker i år bara nyttosaker men hon bler riktigt glad!

       Idag har jag köpt nya sandaler får väl visa dom.

 

               

Så ser mina nya sandaler ut som är riktigt sköna! Finns även badskor som jag varmt vill rekomendera för havsbad.  

                                  Badskorna!

 


                                    Hejsvejs!!

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards