farmorheladan

Direktlänk till inlägg 10 december 2016

Julfest

Av Gun-Britt Svensson - 10 december 2016 12:28

Hejsan!! Blev inbjuden till årets julfest i Hedemora som jag hoppat in och jobbat lite sista tiden. Har ju varit med förut varje år då jag var anställd. I år var det Undersköterskorna som höll i allt med mat och underhållning. Brukar varva yrkesgrupper jag och Marianne var alltid med uskorna för vi kunde ju inte vara själva.    

   Vid ankomst bjöds på Glögg och Bål till det mycket snacks som stod uppdukat på bordet. Då alla kommit satte vi oss till bords.

De hade beställt kallskuren tallrik till oss alla. 


       

    På den var det lite sill, gravlax, rödbetssallad, legymlallad, currysås, skinka, rostbiff, 2 råa prinskorvar, 2 skivor korv, en liten kokt kall potatis allt på en bädd av salladsblad. Jag drack endast julmust till maten.

     Vi blev 24 st av dessa endast 2 män. Vi skojade och sa att det kommit 2 tuppar i en hönsgård! (Det var nog inte så långt från sanningen.)       

     Sen blev det tipspromenad och det var frågor om vad vi trodde personalen gjort tidigare eller hade för mera utblildning eller om någon hoppat bungyjump eller jobbat som  kock eller konditor t.e.x.? Svåra frågor för oss alla. Vi fick gå en och en runt och leta 10 frågor. Eftersom jag inte är tillsammans med dem så mycket nuförtiden så går mycket information mig förbi. Så tre rätt skrapade jag ihop. Hade ju inte trott på någon vinst.

      Efter det fick vi smaka på en ljuvligt god kolatårta till kaffet som en undersköterska bakat som var Konditor innan hon kom in i vården! Tårtan var bäst helt klart!   

     Ett år hade de beställt varm mat som matfirman körde fram i stora frigolitboxar och de höll värmen jättebra! Vet inte varför det inte blev så i år. Sen kom de också tillbaka och hämta då vi ringde riktigt bra. 

      Sen var det dags för julklappsutdelning jag hade köpt 3 handdukar på Hemtex som sköterskan mittemot mig fick och jag fick 2 fina jullyktor.

      

                           Lyktorna va jättefina!!


      Det blev mycket musik, för Carola hade högtalare till sin mobil. Dans också då det blev en bra låt. Kunde inte sitta still då det blev gamla godingar. Men Carola körde om och om igen den tog aldrig slut men det gjorde jag!

     Sen ringde jag Leif och så kom han och hämtade mig han knackade på dörren KOM IN det är fest sa tjejerna till honom men det ville inte Leif, vi skulle åkte hem inget mera fest i kväll.

                                      

Jag kramade om alla och tackade uskorna för en trevlig fest och sa till alla vi syns nästa år igen för nu ska jag vara julledig. 

 

     "Ps vi spelade Ulf Lundells gamla goding "Snön faller och vi med den" och idag var det som ett julkort ute!!Ds   

 

                                       GOD JUL!!

          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 4 april 15:26

Hejsan!! Idag i 12.00-tiden så cyklade jag ner till Kupolen för man vet inte när snöovädret kommer hit. Det kändes rätt kallt utomhus. Skulle hämta min medicin som de beställt men fick bara ut av en sort. Behöver den andra sorten också men den hade e...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:26

Hejsan. Jag och Leif tog en cykeltur idag till Catarina och hälsa på henne. Jag tog med mig en bit kaka till kaffet det är alltid trevligt. Leif visste va hon bodde så han ringde på, men ut kom en okänd kvinna. Frågade om hon kände till Cattis? Men i...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:08


Hejsan'! Idag var det planerat för däckbyte ute på firman i Romme. Det är Ola som fixar det och Grim är med på ett hörn också. Han är så i tagen han vill ha 25:-/däck som blir bytt. Han blir affärsman som sin far. Det var dukat med kaffe och tårta u...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards