farmorheladan

Direktlänk till inlägg 14 september 2016

Tvättar fönster idag.

Av Gun-Britt Svensson - 14 september 2016 19:46

Hejsan!! Solen skiner idag 14/9 igen   tänk att den bara orkar!! Fast inte gör det mig nåt!! Jag och Leif tog en runda på cyklarna idag och hamnade till sist hemma hos Inger och Lennart på kaffe och nybakad äppelkaka! Det smakade sååå gott!! Vi stannade ganska länge men Leif åkte lite före mig för jag och Inger ville snacka lite till     

     Hade ju tänkt att vika dagen för fönstertvätt, men jag hinner ju det när jag kommer hem har bara övervåningen kvar.

 

 


  Som tur är så behöver jag inte klättra då jag tvättar mina!

 

   Hoppas ni förstod att det inte kunde ta slut så där plötsligt! Leif ropade på mig att "Idol" började så jag avbröt skrivande. Tycker inte att "Idol" är så bra i år saknar "Bagge"!!

     Idag på morgonen 15/9 så åkte Leif & Lennart upp till stugan för att pröva fiskelyckan det är ju så fint väder! Vi får väl se hur det blir med det?

 

   

                  

         Hoppsan vilken firre nu har vi mat länge!!     

 

     Imorgon så ska jag åka till Hedemora och arbeta sen gör jag ett längre uppehåll därifrån eftersom jag ska ta hand om Gilbus då Susanne praktiserar på Folktandvården. Får ta åt mig någon kväll och helg här hemma ibland om någon behöver hjälp. 

      Inger ringde och ville att vi skulle göra en utflykt nu när gubbarna åkt bort? Ska vi åka till Smedjebacken. Ja varför inte det finns en stor blomsterhandel där som Sara hennes dotter brukar köpa blommor då de är på väg till Borlänge.

     Lite svårt hitta den men det tillhörde Ludvika Kommun. Oj oj där fanns det grejer vi handlade ganska mycket, känner mig riktigt nöjd. Åkte sedan till en kaffestuga och det var så skönt väder så vi satt ute och fikade. Jättegod morotskaka nog bland den bästa jag smakat!! Sen åkte vi hemåt.

    Alldeles nyss är det planterat utomhus köpte 2 rosor sen blommor inomhus orkidé och andra fina bladväxter vet ej namnet. 

 

                                     Hejsvejs!!

        

     


 

 
 
Ingen bild

Inger

16 september 2016 18:07

Ja det var en trevlig utflykt,bilen bara rullar fram. Planterade om ett par blommor, jag köpte ju nya krukor. Lennart kom efter en bra dag på sjön med Leif, men ingen fisk. Han hade lite ont i ryggen, mest trött. Ringde Peter skulle hjälpa mej vid tillfälle. Idag har jag bakat lite kaffebröd. Marknad i Borlänge, ska du gå ner ? Vi hörs.

 
Ingen bild

Svärmor

18 september 2016 15:05

Ja det va en sån jättetrevlig utflykt! jag tog och planterade ner rosorna direkt och det blev också så fint inne med lite nytt fräscht!! Bra att du tog pratat med Peter så han hjälper dig med skrivaren. Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 22 april 23:40


Hejsan! Idag åkte vi och hämtade TV:n på Elgiganten som de kalibrerat. Den som vi haft i stugan är trasig så det ska bli en ny nu. De hade nedsatt pris förra veckan därför passade vi på. Fick sån lust att baka matbröd idag så jag jag gick in p...

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 20 april 01:38


Hejsan! Idag är det Lennarts Födelsedag så jag ringer och hör om det passar att vi kommer över och grattar. Det gjorde det vi var välkommen. Vi åkte direkt hem till dom så kanske vi hann träffa Monica. Men tyvärr hon hade hunnit iväg till sitt arbete...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 4 april 15:26

Hejsan!! Idag i 12.00-tiden så cyklade jag ner till Kupolen för man vet inte när snöovädret kommer hit. Det kändes rätt kallt utomhus. Skulle hämta min medicin som de beställt men fick bara ut av en sort. Behöver den andra sorten också men den hade e...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards