farmorheladan

Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Där bodde jag som riktigt liten!

Av Gun-Britt Svensson - 8 april 2016 17:48

Hejsan! Idag var jag till en kund i Kvarnsveden visste inte riktig var hon bodde men vi fick leta oss fram. Leif lovade skjutsa mig då det är ostadigt väder och lite för lågnt cykla med kärra efter det blir för jobbigt. Är inte pigg på det ännu. 

     Då vi närmade oss var det precis som jag trodde där jag bodde som liten!! Tänk om det är samma lägenhet va roligt det vore då!! 

Dörren stod på glänt för jag var ju väntad. Berättade för henne att jag bott där som barn vilket sammanträffande. Fast det var inte samma lägenhet. Härligt stort kök som i alla gamla bostäder därför där fick man också ha som sovrum och sova i kökssoffan. Jag har ju förstås inte många minnen därifrån eftersom vi flyttade när jag var 4 år lite längre bort i Kvarnsveden. Men ett minne har etsat sig fast då jag låste ute mamma då hon skulle hämta ved i vedboden, då vred jag om nyckeln och vägrade öppna. Minns att jag sätt mitt i trappen och lyssna på mammas vädjan om att öppna men icke!  Pappa fick komma hem från sitt arbetar i Pappersbruket och låsa upp. Ja se ungar!

   

    Någon av ingången på långsidan bodde vi en trappa upp.

 


        Idag här det det varit både solsken och regnväder men varmt och skönt ute. 

 

                                                  Hejsvejs!!!



 
 
Ingen bild

Kjerstin

9 april 2016 17:11

Hej GunBritt. Trevligt. Fina bilder.

 
Ingen bild

Gummit

9 april 2016 19:24

Jag blandar lite lånade bilder med mina egna bilder 😀

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 4 april 15:26

Hejsan!! Idag i 12.00-tiden så cyklade jag ner till Kupolen för man vet inte när snöovädret kommer hit. Det kändes rätt kallt utomhus. Skulle hämta min medicin som de beställt men fick bara ut av en sort. Behöver den andra sorten också men den hade e...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:26

Hejsan. Jag och Leif tog en cykeltur idag till Catarina och hälsa på henne. Jag tog med mig en bit kaka till kaffet det är alltid trevligt. Leif visste va hon bodde så han ringde på, men ut kom en okänd kvinna. Frågade om hon kände till Cattis? Men i...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 1 april 16:08


Hejsan'! Idag var det planerat för däckbyte ute på firman i Romme. Det är Ola som fixar det och Grim är med på ett hörn också. Han är så i tagen han vill ha 25:-/däck som blir bytt. Han blir affärsman som sin far. Det var dukat med kaffe och tårta u...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards