farmorheladan

Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

Lite som hänt sen sist!

Av Gun-Britt Svensson - 10 januari 2016 00:44

Hej igen! Hade lovat sedan länge att Astrid skulle få komma till oss och sova över en eller två nätter. Hon har frågat någon gång men nu passar det då hon har jullov. Bestämde att hon skulle komma med Peter samtidigt då han åkte till jobbet torsdag 7/1. 

     Jag ställde klockan på ringning så jag skulle vara uppe då de kom vid 06.45 cirka. Knack knack så öppnade jag för Peter & Astrid och kallt som bara den ute!! Med sig hade hon sin resväska det var praktiskt att packa sina saker i. Jag och Leif hade redan räknat ut va vi ska hitta på med lilla fröken då hon är här. Vi talade om det för henne sen och hon blev jätteglad! Vi tittade vilken bio  som skulle passa och kom fram till Tzatziki det blir nog bra så Astrid. Den gick vi på i torsdags 7/1 filmen va bra tyckte vi! Astrid käkade popcorn under filmen det hör ju till lite gott ska man ha! 

 Sen när vi gick ut från bion satt en lapp under torkarbladet Leif försökte få bort det NEJ! så jag du måste väl läsa va det är först, tur var väl det! P-böter 300 spänn Leif hade betalat men tydligen olika bolag på samma P-plats och vi hade betalat i fel automat? Ska ringa och höra på måndag annars är det bara och pröjsa! 

   

     Tzatziki filmen 

 

        På fredag tog vi en promenad ner till Norra Backa för att gå runt lite i affärer Astrid ville kika lite. Sen på kvällen hade vi lite fredagsmys tillsammans framför TV:n. 

       Lördag morgon idag ska vi på Moas 18-årskalas så vi ska göra oss lite fina då. Där var det uppbullat med mycket hembakat bullar, kakor, cheskake och en tårta från Almas KALASGOTT!! Det var så trevligt och vi stannade till klockan va cirka 18.00

    Gilbus lika snäll och go som vanligt!! Grim va glad att se alla t.o.m prata flera ord sa Gun-Britt Farfar bl.a Han har ju varit lite blyg förut men nu fick vi kramar det kändes mysigt!!! 

   

                                       Tjingeling!!! 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Onsdag 24 april 22:20

Hejsan!! Idag åkte jag till min väninna i Hedemora och hälsade på det var så länge sedan jag var hem till henne. Vi gick och åt mat på Acropolis en restaurang på stan. Det var god mat, jag åt fisk & Monica köttfärsbiffar. Sedan gick vi till en ...

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 22 april 23:40


Hejsan! Idag åkte vi och hämtade TV:n på Elgiganten som de kalibrerat. Den som vi haft i stugan är trasig så det ska bli en ny nu. De hade nedsatt pris förra veckan därför passade vi på. Fick sån lust att baka matbröd idag så jag jag gick in p...

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 20 april 01:38


Hejsan! Idag är det Lennarts Födelsedag så jag ringer och hör om det passar att vi kommer över och grattar. Det gjorde det vi var välkommen. Vi åkte direkt hem till dom så kanske vi hann träffa Monica. Men tyvärr hon hade hunnit iväg till sitt arbete...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards