farmorheladan

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Gun-Britt Svensson - 12 december 2015 14:24

Hejsan!! Först vill jag berätta att jag och Leif var på Lucia i Östermalmskyrkan den 10/12 det var Astrids skola som hade Luciatåg. Astrid var tomtenisse (värdlens finaste). Alla sjöng så vackert flera fina sånger för de har en enastående lärare som dessutom är rektor på skolan. Hon spelar bra piano och är förstår jag bra att lära dem. Rätt va det är så tar Astrid Micken och sen börjar hon sjunga solo, sååå fint hon sjöng! Gissa va som hände det började rinna tårar efter kinderna på mig och när jag vred på huvudet och tittade på Leif var det likadant där  !

 

                          Astrid som Tomtenisse.    

 

   Träffade en väninna för ett tag sedan som jag tyvärr tappat kontakten med synd nog!! Vi hade så trevligt tillsammand då våra barn var små. Såg henne i en butik för ett tag sedan, kände igen henne direkt gick fram och överaskade henne med ett Hej!!. Kom då överens om att träffas innan julen och så blev de!

     Elisabeth kom hem till mig igår 11/12 och vi hade massor att prata om så munnarna bara bubblade på. Sätt på fika ropade jag till Leif och det gjorde han förstås, han var också med för han känner ju henne lika väl som jag, nästan i alla fall.

     Hon och hennes man har varit ute på många långa äventyrsresor, sett björnar i Alaska, Bergsgorillorna i Uganda bl.a Safariresor i Afrika, ja såna resor gör dom, det har inte varit några Mallorcaresor för dom, vi är ju olika.

        Jag och Elisabeth reste själva med barnen till Grekland till ön Egina år 1989 tror jag det var och Peter ville flytta dit! Det var väl bra betyg på resmålet eller hur?

 

                   Stranden vi badade på. 

        Sedan kom nästa dam och var fikasugen så Leif hade fullt upp i köket ha ha ha ha!! De löste av varandra så Elisabeth åkte hem och vi lovade att vi skulle fortsätta. Den andra damen blev kvar en stund och vi satt och pratade om allt.

                                 Välkommen tillbaka!!

                                           

                               Hejdå!!

 

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards