farmorheladan

Alla inlägg den 13 november 2015

Av Gun-Britt Svensson - 13 november 2015 00:57

Hej igen! Monica ringde mig i tisdags den 10/11 och undrade om jag ville hänga med till stallet och vara henne sällskap så får du se va jag gör. Ja gärna kan behöva komma ut i friska luften, har varit inne så länge nu. Blir ju inte riktigt OK men ska jag vänta på det så då får jag vänta känns det som! 

        Hon kom och hämtade upp mig två timmar senare då var jag färdig att åka. Men först gav hon mig så jättefina strumpor som hon stickat till mig Oj så glad jag blev! Dom kommer att bli använda! 

       Svängde in på Granngården först för där skulle hon köpa strö till "båset" till Bellman. Hon vill att jag skulle rida men kände mig lite feg, kan bero på att jag inte är riktigt kurant. 

      Bellman hörde direkt då Monica kom, såg att han spetsade upp sig då. Va fint de har det där ute rent och snyggt och sådan  ordning på allt!

 

 

Men att ha häst är inget latmansgöra det såg jag idag mycket tunga lyft och mycket arbete men man får väl mycket tillbaka också annars höll dom väl inte på tjejerna! För det är väl övervägande tjejer som rider. 

        Sen sadlade hon på sin kompis och hoppade upp på ryggen och jag gick bredvid. Före det så hade han blivit ryktad och man såg att det var skönt. Vi tog en rejäl promenad och på hemvägen gick Monica med Bellman.

 

   

        När vi kom tillbaka så borstade hon igenom hela pälsen igen sen belönades han med några morötter. Det va gottigott!! 

 

 

       Tack Monica för en trevlig dag!!!! Nu åker vi hem till mig och klämmer en pizza! Det smakade gott jag köpte dem intill Lidl där brukar det vara bra! 

 

                                                   Hejsvejs!!!

 

    

 


        

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Skapa flashcards