farmorheladan

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av Gun-Britt Svensson - 18 oktober 2015 19:04

Hejsan på er! Jag och Leif åkte till stugan i fredags f.m Leif skulle måla det sista i köket och tapetsera där. Och jag skulle vara "passopp" hålla varmt bära in ved. Sen skulle jag tvätta fönstren i rummet och sätta upp de nytvättade spetsgardinerna.


   

 Lite skillnad på färg eller hur? men den har suttit uppe i nästan 40 år så det va väl dax för ett byte eller hur?

 Oj så fint det blev därinne som ett nytt rum  !!

Nu är det så rent och frächt så nu får vi hålla det så i många år.

     När man gör eld i spisen/kaminen ställer man in en metallkopp med rödsprit cirk 1 dl  som får brinna tomt, då röker det aldrig in!! Leif fick höra det på butiken "Elda" mycket bra tips!!!

     Det blev inte riktigt klart i köket för det fattades lite tapet så Leif har beställt en rulle till av "Stänktapeten"

  Vi ringde och beställde varsin pzza när det började kurra i magen så Leif hämtade dem.

 

    

      2 stycken "Quatro stanioni" Mums den va så god efter allt jobb!!  

 

                                   Hejsvejs!!

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards