farmorheladan

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Hem ljuva hem!!

Av Gun-Britt Svensson - 15 september 2015 10:22

Hejsan!!

   Nu har vi kommit tillrätta igen tvättat allt som varit med strukit och hängt undan. Då börjar man ett nytt kapitell, efter resan och in i höstrusket (snart i alla fall).

   Kan väl berätta om hemresan då vi kom fram till Rhodos flygplats, Oj oj. Vingvärden hade ju berättat på bussen in att vi nog inte varit med om något liknande förut. Nej hon hade sååå rätt! Först när vi gick in i hallen med resväskorna så var det en "myrstack av människor" KÖ?? Som tur va så stannade Ving kvar där och styrde upp det hela. Väga in väskorna skulle vi på Nr: 39,40 eller 41 kön ringlade sig som en labyrint upp och ner. Väl invägda väskor fick vi ta med väskorna till nästa KÖ!! som tog dem ÄNTLIGEN!! då säger hon Hurry Hurry (Skynda skynda) jag nu börjat det tryta om tiden JAG VILL HEEEM!!! Sen till tullen och slutligen upp i rulltrappan och Hurry harry till flyget. Vi hann med!! Men det tog onödigt lång tid med alla omständiga moment!!

     Allt har varit toppen, rummet helnöjda med endast det sista Ha ha ha!!

 

Rondellen cirka 50 m från vårt hotell

 

Jag blev förälskad i denna "mur eller inhängnad av sten" som var runt poolen sid vårt Hotell

 

Vi tar en promenad till Rhodos spets

 

Cyklar gjorda av trä

 

Inne i Gamla stan vi går dit och Taxi hem.

 

Katter de finns det ju på Grekland men ett fåtal löshundar vi har sett 2 eller 3. Ungdommar gick med Pit bull där också som det var dålig pli på. Undrar hur det blir när de tröttnar och släpper dem vind för våg? Det kan bli farligt för alla katter och hundar som kommer i deras väg.

                                       

                                                  

                                         Kramis

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun-Britt Svensson - Måndag 22 april 23:40


Hejsan! Idag åkte vi och hämtade TV:n på Elgiganten som de kalibrerat. Den som vi haft i stugan är trasig så det ska bli en ny nu. De hade nedsatt pris förra veckan därför passade vi på. Fick sån lust att baka matbröd idag så jag jag gick in p...

Av Gun-Britt Svensson - Lördag 20 april 01:38


Hejsan! Idag är det Lennarts Födelsedag så jag ringer och hör om det passar att vi kommer över och grattar. Det gjorde det vi var välkommen. Vi åkte direkt hem till dom så kanske vi hann träffa Monica. Men tyvärr hon hade hunnit iväg till sitt arbete...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 11 april 16:15


Hejsan!! Idag 10/4 onsdag hade jag och Monica kommit överens om att ses i Borlänge. Hon har en klipptid på "City-saxen" kl 10.00. Efter det ska vi träffas nere på Almas Café. Jag gick lite innan hon ringde, ner till stan, men när jag var vid gam...

Av Gun-Britt Svensson - Fredag 5 april 22:23

Hejsan!! När jag tittade ut genom fönstret i morse var det alldeles vitt ute som det vore julafton. Tråkigt när det var snöfritt och de hade börjat tagit upp grus från vägarna. Man var ju lite förvarnad för detta eftersom vi tittar på vädret varje da...

Av Gun-Britt Svensson - Torsdag 4 april 15:26

Hejsan!! Idag i 12.00-tiden så cyklade jag ner till Kupolen för man vet inte när snöovädret kommer hit. Det kändes rätt kallt utomhus. Skulle hämta min medicin som de beställt men fick bara ut av en sort. Behöver den andra sorten också men den hade e...

Presentation


Farmorheladan

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards